reede, august 29, 2008

Sada ja seened


Seenehooaja algus sai eile pidulikult avatud! 2,5 tunni tulemuseks kahepeale üks ämbritäis seeni. Mükoloogid tuvastasid pilvikuid, männiriisikaid ja kuuseriisikaid:)



Peale 15 aastast seenelkäimise kogemust võiks muidugi kobedamalt esineda ja haarde laiemaks ajada, sest mets on täis ka muid söödavaid ja vähemsöödavaid kübarakandjaid, kuid pelgalt seeneraamatu piltide järgi ma oma valikuid teha ei soovi. Siis vajaks juba asjatundjate nõu. Peale kupatamisprotsessi ja marineerimist oli tulemuseks 3 purki kuuseriisikaid ning südaööks valmis pannitäis seenekastet.
Nii, et minu oravahooaeg talvevarusid kogudes hakkab vaikselt lõpule jõudma, sest moosid on keedetud ja kurgid sisse tehtud ning seened on tavaliselt viimased, mis purgikaane all sulguvad.

4 kommentaari:

Unknown ütles ...

Tead Gerli, sind ja sinu vanaemalikku moosi-kurgi-kompoti teemat ei jõua ära imestada. Need maitsevad nii kuradima hästi, et neid ei raatsi isegi mitte viina kõrvale tarbida, vaid tuleb ükshaaval nautida. Peaks oma kaasa su juurde kokakooli tooma:)

Välimus on ikka petlik, sest sind esmakordselt kohates oleks küll pigem arvanud, et oled konkreetne kena ja sõbralik tshikk kes selliste asjadega tegeleda ei viitsi:) Nii et kõik see teine pool sinust tuli mulle kena üllatusena. Samas öeldakse ju, et inimeses peab kõik kaunis olema ja sulle on seda kõike topeltkogustes antud!

Ole mõnus ja eks varsti näeb ja sööb neid häid seeni ka;)

mulonsuvaminareisin ütles ...

Oi Gerli, lugesin eile Sinu seenejuttu ja pärast ei saanud terve öö magada... Kuigi korjasid riisikaid ja pilvikuid, siis miskipärast tuli minul seentest lugedes nii himus kukeseene sousti isu peale ja nägin sousti uneski. Hommikul mure suur: kust ma need kukeseened nüüd saan, belglased söövad ju vist ainult shampinjone :-)

Gerli ütles ...

To Risto: Aitäh, eks ma püüan lippu edaspidi ka kõrgel hoida:) Mul on mitu nägu, üks neist on oravamask:)

To Ivi: Ära räägi, mul endal ka jube kukeseeneisu peal, seda enam et metsast ma neid ei leidnud:( Ainuke kukeseenekaste sai tehtud suvel Pärnu kaubanduskeskusest nopitud seentest ja see pole üldse nii äge:) Iseenda korjatud seened maitsevad hoopis teistmoodi:)

Anonüümne ütles ...

Kui me Gerliga seenel käime, on alati tema korvis palju rohkem seeni, kui teistel. Kuigi koht on sama, aeg ka aga seened vist armastavad teda ja loomulikult on need sinised silmad ka hea nägemisega ja teravad :-)